ACTIVITATE DE DISEMINARE
      În urma participării la mobilitatea ERASMUS+ pentru profesori cu număr de acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-00010941

Participant: Profesor Elena Nedea

În perioada 31 martie – 6 aprilie 2024 am participat la activitatea de mobilitate ERASMUS+, în baza acreditării ERASMUS+, domeniul “Educație Școlară”, al Colegiului Romano-Catolic ”Sfântul Iosif”, cu număr de acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-00010941. Activitatea diseminată s-a desfășurat în Aseen, Olanda, și are titlul „Creativity in Teaching and Training through harnessing Digital Technologies, Outdoor Adventures, Games, Teamwork, and Non-formal methods – secțiunesa „Unleashing Creativity: Digital Technologies in Teaching and Training”.

Instituţia din străinătate care a organizat cursul se numește Quarter Mediation cu sediul în Assen, Olanda. Accesați https://www.quartermediation.eu/home.

Obiectivele cursului au fost:

  • îmbunătățirea și/sau dezvoltarea abilităților și competențelor de comunicare, organizaționale, de conducere, antreprenoriale și de lucru în echipă;
  • îmbogățirea competențelor metodologice ale participantului prin utilizarea activităților în interior și în aer liber, a tehnologiilor digitale, jocuri, lucru în echipă, învățare reciprocă și metoda proiectelor într-un mod creativ;
  • dezvoltarea competențelor participantului în utilizarea eficientă a metodelor active de învățare, prin promovarea creativității în predare și a motivației pentru învățare;
  • îmbunătățirea abilităților și competențelor participantului în limba engleză prin dobândirea de terminologie specifică;
  • dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților și competențelor personale ale participantului prin metode creative de formare destinate educației adulților;

Pregătirea desfășurată de către instituţia organizatoare Quarter Mediation a fost adecvată obiectivelor cursului şi nevoilor participanţilor.

Cursul a fost organizat pe baza unor prelegeri și activități desfășurate pe ateliere de lucru. De asemenea cursul a cuprins și bune exemple de activități practice, interdisciplinare și creative desfășurate pe ateliere de lucru, atât în interior cât și în aer liber, folosind instrumente digitale, creative și metode precum atelierele de lucru interdisciplinare, în interior și în aer liber.

Cursul a mai cuprins prezentarea sistemului de educație olandez în comparație cu sistemele de educație din țările participanților.

D-na Christina Stefan și dl. Tim Stefan, formatori la nivel european, au susținut mai multe prezentări:

– Prezentarea ”The Six thinking hats technique” urmată de ateliere de lucru demonstrative ”From Instruction to Insight” și ”Blocks of Clarity for Effective Teaching”;

– Prezentarea ”LEGO listening” urmată de o prelegere și de lucru în echipă intitulată ”Descoperirea sinelui personal folosind culorile în activitățile creative”;

– Prezentarea ”Strategies for improving learners’motivation and behavior” și atelierul de lucru ”Positive reinforcement techniques in the classroom to improve learners’motivation and behavior”;

– Prezentarea ”Strategii pentru îmbunătățirea motivației de a învăța și a comportamentului cursanților”;

– Jocul educațional InterSTEM ”The Dutch Miracle”, exemple practice de metode creative de predare și instruire pentru dezvăluirea potențialului prin activități de interior, precum și prin utilizarea tehnologiilor digitale, a jocurilor și lucru în echipă;

– Jocuri educaționale  “EduLARP -Mystery of the bog”;

– Prezentarea ”Genially tool for the creation of interdisciplinary EduGames&engaging lessons”;

– Prelegerea ”Treasure hunting” și activități intedisciplinare de căutare desfășurate în aer liber în Assen, exemple practice de modalități creative pentru a utiliza activitățile în aer liber, tehnologiile digitale, lucru în echipă și metoda proiectului în educație;

– Ateliere de lucru: „Outdoor interdisciplinary quest”, „Creative thinking techniques”, „Chain of thoughts”, „Storytelling as a teaching technique for experiential learning”;

– Activități educaționale la Muzeul Drents;

– Prezentarea ”How to use digital technologies (e.g. Educational Videos, Quizzes, Digital Breakouts, Virtual Escape Rooms, WebQuests) to develop ”Creative thinking skills” and digital breakout workshop ”Creative thinking techniques”;

– Prezentările ”Mind mapping method”, ”Chain of thoughts”, cu exemple practice de creativitate în predare și instruire folosind lucrul în echipă, învățarea reciprocă, metoda proiectului în educație folosită în mod creativ;

– Vizită educațională la Windmill și muzeul ”De Wachter”, muzeul Drents, exemple practice de activități non-formale și metode interdisciplinare într-o moară de vânt, exemple practice de ateliere de lucru tradiționale prin învățarea informală și non-formală pentru o motivație și un comportament mai bun, pentru a reduce abandonul școlar la clasele primare și pentru educația pentru mediul înconjurător și dezvoltarea sustenabilă;

– Documentarul  „Cities by heart”;

– Prezentarea ”Gamification in education” și atelierul de lucru ”Storytelling as a teaching technique for experiential learning”, exemplu de bună practică de metode creative de predare privind utilizarea tehnicilor gamification, lucrul în echipă, metoda proiectelor, storytelling și jocul de rol în educație;

– Vizită la ”Drenthe College”;

– Fotoreportaj. Evaluare și certificare.

Alte activități care s-au derulat: prezentări PowerPoint realizate de participanții la curs, mese rotunde, discuții libere, diverse vizite.

Programul Erasmus+ mi-a oferit șansa de a compara aspecte ale procesului educațional din diferite zone culturale si geografice. Activitatea de formare în străinătate a dus la înțelegerea superioară a problematicii Europei contemporane și mi-a oferit posibilitatea culegerii de informații utile și aplicabile la nivel personal și profesional, cum ar fi: exemple de bună practică privind metode de predare-învățare, dezvoltarea competențelor de comunicare și lucru în echipă și a competențelor lingvistice și digitale. Locația cursului a fost bine aleasă, deoarece Olanda este un model demn de urmat din punct de vedere al protecției mediului și energiilor regenerabile.