Catedra de română deschide alături de Colegiul Militar Constanța proiectul educațional – „Și dacă…”/Mihai Eminescu
Acest proiect are în vedere dezvoltarea conexiunilor culturale, formându-i pe iubitorii de artă, cultură, teatru, dans şi pe creatorii de literatură în ideea comparatismului şi al toleranţei. Numărul de elevi implicaţi este de aproximativ 100, 2 cadre didactice de paliere educative diferite. Beneficiarii direcţi sunt elevii care vor veni în contact cu diferite elemente ale liricii eminesciene, apelând la temele specifice, profesorii care vor descoperi arta de a transpune starea de a fi prin intermediul jocurilor de cuvinte şi, indirect, părinţii care vor descoperi la proprii copiii noi forme de exprimare.
Activităţile propuse în cadrul concursului sunt:
- Prezentarea, promovarea proiectului.
- Trimiterea de materiale informative pentru coordonatorii din şcolile implicate în proiect.
- Prezentări power point cu ateliere de creaţie ale şcolilor implicate în concurs care fac schimb de experienţă.
- Crearea unui blog al concursului în care să prezentăm aceste ateliere.
- Primirea lucrărilor participante.
- Realizarea cărţii proiectului.
Motivaţia alegerii temei de concurs, „Și dacă..”/Temele creației lirice eminesciene, a avut ca fundament ideea conform căreia noi putem să găsim căi de comunicare cu elevii noştri şi prin intermediul câtorva sunete, dislocând barierele de limbă, de cuvinte multe dar fără sens indiferent că vorbim despre literatură, desen, teatru, tehnologie, digitalizare etc.
Scopul proiectului constă în a observa dacă există, într-adevăr, diferențe de netrecut între discipline ca limba şi literatura română, desenul, T.I.C.-ul, teatrul etc.
Obiectivele specifice ale acestui proiect se referă la:
- încurajarea elevilor pentru a exprima opinii şi stări sufleteşti prin intermediul cuvintelor, esenului, teatrului, dansului etc.;
- însuşirea unor norme de comportament care încurajează o relaţionare pozitivă, care promovează strategii pozitive de depăşire a conflictelor şi care dezvoltă respectul de sine;
- dezvoltarea unor sentimente specifice şi a dorinţei de a afla cât mai multe despre mituri şi simboluri;
- identificarea copiilor cu aptitudini creative;
- organizarea unui concurs cu participare largă;
- implicarea părinţilor şi a altor factori educaţionali în vederea realizării obiectivelor propuse în proiect;
- cultivarea unui tip comportamental şi moral care să reprezinte un model de comportare pentru elevi, arătând respect faţă de semenii lor
Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul sunt elevii din ciclul liceal, repartizaţi, în timpul proiectului, pe grupe de vârstă şi specialitate.
Beneficiarii acestui proiect sunt, în primul rând, elevii deoarece, pornind de la o constrângere formală, vom dezvolta gustul pentru creaţie, lectură, teatru.
Proiectul va începe pe 1 decembrie 2019 prin promovarea lui şi se va termina pe 1 iunie 2019.
Și dacă… – prezentarea Power Point a proiectului